Als je naar een website kijkt vorm je hier direct een mening over. Ook als mensen op jouw website komen is dit binnen een paar seconden gebeurd. Je wilt er natuurlijk alles aan doen om de mening die mensen over jouw website hebben positief te laten zijn. Het is zonde als mensen alweer binnen een minuut jouw website verlaten en niet meer terugkomen, omdat de website er niet aantrekkelijk uitziet. Om dit te helpen voorkomen zijn hier drie tips die kunnen helpen bij het overzichtelijk maken van jouw website.

1. Interne linkbuilding

Als eerst is interne linkbuilding erg belangrijk. Dit houdt in dat de verschillende pagina’s van de website allemaal makkelijk te bereiken zijn. Als een klant bijvoorbeeld van een andere pagina weer naar de homepagina wilt en op de knop klikt die hiernaar moet leiden dan is het wel zo fijn als deze knop ook werkt. Met interne linkbuilding zorg je ervoor dat dit allemaal soepel verloopt. De route door de website is hierdoor overzichtelijk en mensen kunnen makkelijk navigeren door jouw website. Veel mensen kiezen ervoor om hiervoor een seo bureau in te schakelen. Een seo bureau weet hoe dit het best kan werken en wat hiervoor nodig is. Vaak genoeg zie je dat mensen die besluiten om dit zelf te doen de fout ingaan en hierdoor mogelijke klanten verliezen. Dit wil je natuurlijk voorkomen en daarom is het sterk aan te raden om hiervoor experts in te schakelen.

2. Kleurgebruik

Als je kijkt naar een website is kleurgebruik iets wat de website kan maken of kan breken. Je moet rekening houden met wat elke kleur doet en welk gevolg dit heeft. Zo is het zo dat warme kleuren meer de aandacht trekken dan koude kleuren. Als dus een knop hebt waar je wilt dat mensen naartoe kijken dan is het slim om deze een warme kleur, zoals rood te geven. Achter alle kleuren zit een betekenis en hier kun je ook nog aandacht aan besteden. De kleuren moeten samen fijn ogen en niet zorgen voor hoofdpijn bij de gebruikers. Probeer daarom veel verschillende mogelijkheden en ga onderzoek doen naar welk effect kleuren kunnen hebben op jouw website

3. Testen

Als laatst is het aan te raden om jouw website te laten testen door mensen uit jouw doelgroep. Hierdoor kun je errors zien die jij zelf misschien gemist hebt. Testen is essentieel als je een overzichtelijk en gebruiksvriendelijke website wilt maken. Vergeet dit dus ook zeker niet te doen.