Als je net een eigen bedrijfje bent begonnen, dan wil je natuurlijk wel dat je goed gevonden wordt. Want in de wereld anno 2019, bijna 2020 (ja jongens, de tijd vliegt voorbij), is het juist super belangrijk dat je goed gevonden wordt. En dan vooral online. Want iedereen leeft in zijn scherm. Of het nu een mobiele telefoon is, een tablet of een computer scherm. We zijn er bijna niet van weg te slaan. En al is het voor je werk of voor vrije tijd. We vinden er wel ontzettend veel informatie mee. Daarom is het belangrijk dat je als bedrijf goed vindbaar bent. Dat is natuurlijk super belangrijk in deze tijd. Ook omdat de concurrentie moordend is en je in deze tijd alleen maar meer concurrentie erbij krijgt.
Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jou vinden?
Er zijn natuurlijk verschillende manieren mogelijk. Denk aan verschillende campagnes, e-commerce marketing en SEO. Al beginnende punten die jou kunnen helpen om beter gevonden te worden. Maar ook moet je er wel voor zorgen dat je als bedrijf goed vindbaar bent op social media platformen. Aangezien iedereen in zijn vrije tijd deze apps opent, denk aan Instagram, Facebook en Twitter, is het belangrijk dat jij als bedrijf hier ook te vinden bent.
Pak de juiste social media kanalen erbij!
Wanneer je social media kanalen erbij gaat pakken, is het wel goed om te kijken welke kanalen er bij jouw bedrijf passen. Want het is leuk om bepaalde kanalen te beginnen, maar als jouw doelgroep daar niet te vinden is, dan wordt dat natuurlijk erg lastig. Wanneer jouw doelgroep te vinden is op Facebook en LinkedIn, dan is het van belang om ook hier vindbaar en actief te zijn. Is jouw doelgroep te vinden op Facebook en Instagram, dan is het belangrijk om hier natuurlijk vindbaar en actief te zijn.
Zorg er ook altijd voor dat de content die jij plaatst als bedrijf, relevant is voor jouw doelgroep. Het moet kloppen met het beeld wat je wilt uitstralen. Zorg ervoor dat je goed beeld gebruikt zodat jouw doelgroep weet wat je bedoeld.
Hoe ga jij zorgen dat je goed vindbaar bent?
Omdat er natuurlijk veel verschillende manieren zijn om jouw vindbaarheid te verhogen hoef je niet altijd te doen wat anderen doen. Het is belangrijk om bij jouw eigen standpunt te blijven en dicht bij de identiteit van het bedrijf. Want zo zorg je ervoor dat het geloofwaardig overkomt en dat wil je natuurlijk.