Eindelijk weet je wat je wilt met je leven: je wilt verkeersregelaar worden. Maar hoe kom je daar? Want het is natuurlijk een schitterend beroep met veel vrijheid maar ook veel verantwoordelijkheid. Je kunt niet zomaar even een hesje aantrekken en aan het werk gaan. Om verkeersregelaar te kunnen worden heb je om te beginnen een goed verkeersinzicht nodig. Het is ook handig als je zelf een rijbewijs en een auto hebt. Zo ben je gemakkelijk op diverse plaatsen inzetbaar. Van grote evenementen tot wegwerkzaamheden. Jij zorgt voor de veiligheid van alle mensen.

De opleiding tot verkeersregelaar volg je bij Binck

Binck is de grootste en de beste opleider voor verkeersregelaars in Nederland. Wanneer je hier je opleiding met goed gevolg aflegt, heb je een papier op zak dat echte waarde heeft. Want verkeersregelaar worden lijkt misschien niet zo moeilijk, maar je moet er flink wat voor leren. Zo moet je weten wat alle verkeersregels zijn en hoe de uitzonderingen daarop werken. Maar ook moet je in de praktijk ervaren hoe het werk echt in z´n werk gaat. Een heuse stage op straat is dan ook geen overbodige luxe. De opleiding tot verkeersregelaar bij Binck is dan ook een zeer uitgebreide opleiding. Zo weet je straks van de theorie en de praktijk en ben je overal inzetbaar.

Verkeersregelaar worden is niet voor iedereen weggelegd

Je moet namelijk flink stevig in je (werk)schoenen staan. Je niet van je stuk laten brengen door mensen die niet luisteren of die jouw aanwijzigingen niet willen opvolgen. Ook is het natuurlijk altijd de bedoeling dat je vriendelijk en duidelijk bent. Er mag, bijvoorbeeld op een druk kruispunt, geen verwarring ontstaan over wie wanneer mag gaan rijden. Ook het portofoonverkeer tussen jou en je collega's is van belang. Ook weer om verwarring en dus ongelukken te voorkomen. Denk je dat jij uit het juiste hout gesneden bent?

Met je neus vooraan bij evenementen

Wat natuurlijk het allerleukste onderdeel van je werk is, zijn de grote evenementen. Je kunt dan denken aan het in goede banen leiden van marathons, fietswedstrijden of het begeleiden van mensenmassa's naar festivals. Je hebt dan, over het algemeen, te maken met mensen die blij zijn en die ergens naar uit kijken. Maar het kan ook lastig worden. BIjvoorbeeld als jij als verkeersregelaar ervoor moet zorgen dat mensen een bepaalde route juist even niet nemen. Bijvoorbeeld vanwege een ernstig ongeluk of wegwerkzaamheden. De mensen die je dan moet omleiden zijn dan misschien iets minder blij met je…