Blog

Boost je website met een live chat

Als je je website conversie wil vergroten, kan dat via een live chat. In deze blog ga ik u meer vertellen over wat dat precies inhoudt, wat de voordelen zijn voor je website, en hoe je zoiets instelt op je website. Na het lezen van deze blog ben je dan ook helemaal up-to-date over hoe je je website optimaliseert. Veel lees en website plezier!

 

Hoe een live chat precies werkt

Een live chat is een functie op een website waarmee de klant direct vragen kan stellen aan de website. Deze worden dan beantwoord door chatoperators. Deze chatoperators zijn zeer vakkundig. Ze optimaliseren het help service proces door het contact zo efficiënt mogelijk te sturen. Ze starten bijvoorbeeld met het vragen wie de persoon is die de vraag stelt, en hoe ze verder geholpen willen worden. Zo beantwoorden de vragen van de klanten precies op de juiste plek en kan de juiste medewerker de vraag beantwoorden. Ook is de live chat een goede functie om potentiele klanten te transformeren naar daadwerkelijke klanten. Je laat namelijk zien dat je altijd direct voor de klant klaarstaat, en dat je tot het gaatje gaat om deze te helpen. 

 

Voordelen van een live chat voor je website

Een van de grootste voordelen is dus dat je klantvriendelijkheid vergroot. Daarnaast vergroot een live chat ook de interactie van de website. Dit kan namelijk doordat de live chat suggesties stuurt op welke pagina van de website het antwoord te vinden is. De live chat stuurt dan links als mogelijke oplossing voor de vraag. Hier klikt de potentiele klant dan op, en zo vergroot je de interactie. Op deze manier kun je dus meer klanten werven. Ook vinden de bezoekers het prettig om geholpen te worden door een chatoperator. Het geeft namelijk een gevoel dat ze serieus genomen worden, en dat het bedrijf altijd klaar staat om de bezoeker te helpen. Zo wordt dus een positieve indruk van het bedrijf gecreëerd, en geeft u klanten een hogere klanttevredenheid. 

 

Hoe je een chat dienst instelt op je website

De belangrijkste functie van een live chat is dat deze 24/7 bereikbaar is. Dit is natuurlijk niet te doen voor de meeste bedrijven. Zeker niet voor de wat kleinere websites. Dan is het absoluut niet rendabel om personeel in dienst te nemen die alleen blijven om de live chat te beantwoorden. Het verkeer zal ten slotte toch lager zijn tijdens de nacht. Je kunt daarom het uitbesteden aan een live chat service, zoals Bconnect. Deze chat wordt dan bediend door chatoperators van Bconnect, die de bezoeker verder helpt binnen 20 seconden. Zo krijgt u wel alle voordelen van de functie, zonder daar zelf het personeel voor hoeven aan te nemen!

Geef een reactie